måndag 13 juni 2011

Gamla bilder från Stina Bäckman

Det kom ett mail från Stina Bäckman

Hej Gulsele!



Ni har en mycket trevlig hemsida där jag hittat många guldkorn. Jag har gått igenom gamla foton från min mor Kajsa Olofsson (Svensson) som var dotter till Sigurd och Matilda Svensson. Hittade då några kort som kan vara av intresse för andra. 


Bild1: Sigurd, Matilda, Bengt, Sven och Kajsa Svensson kortet taget utanför deras hem innan det reparerades och vitrappades (omgjort1947) ca 1925.

Bild2: Gultjäl omkring 1900. Anna och Jonas Domeij med några barn.

Bild3: Gulsele skolklass 3/3 1933. Jag känner endast till Kajsa Olofsson (Svensson) nr7 i bakre raden, bredvid lärarinnan.

Bild4: Skolklass 1938-39. Kajsa Olofsson (Svensson) som nr2 i bakre raden.

Bild5: Skolklass eller söndagsskola utanför bönhuset, kan tänka mig att kortet är taget i mitten eller slutet av 20-talet, men jag känner inte igen några personer.

Finns det någon som har kort på Matilda & Sigurd Svensson, Anna & Jonas Domeij eller Sara & Per Svensson så tar jag tacksamt emot bilder.

 Mvh Stina Bäckman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar